Levering koeling

Voorbereiding koelseizoen

Levering koeling,

Voor de beschikbaarheid van koeling betaal je maandelijks een vast bedrag.
Er zijn geen verbruikskosten voor koeling.

De afname van warmte is het gehele jaar door mogelijk.

De levering van koeling is mogelijk, zodra de WKO-installatie hierop is overgeschakeld.
Dit overschakelen gebeurt zodra de buitentemperatuur op locatie gedurende 24 uur boven een gemiddelde temperatuur van 15°C uitkomt.

Wanneer de levering van koeling is vrijgegeven, kunnen vertrekken met een temperatuur vanaf 21°C of hoger, worden gekoeld.
De aanvoertemperatuur van de geleverde koeling bedraagt ca. 15°C tot 19°C, waarbij een dauwpuntregeling de geleverde temperatuur bepaald om condensvorming op de vloer te voorkomen.
Koeling van de badkamer is niet mogelijk vanuit veiligheidsoverweging.

Ter voorkoming van energievernietiging is er een tijdsbegrenzing in de overschakeling tussen verwarmen of verkoelen in alle vertrekken.
Overschakelen van een verwarmd vertrek naar koelen gaat in werking met een vertraging van 4 uur.
Overschakelen van een gekoeld vertrek naar verwarmen gaat in werking met een vertraging van 2 uur.

Het is niet mogelijk om een woning tegelijkertijd te verwarmen en te koelen.
- Er vindt warmtelevering plaats in het gehele appartement, indien het aantal warmte vragende vertrekken groter of gelijk is aan het aantal koude vragende vertrekken. De vraag vanuit de woonkamer telt hierbij dubbel.
- Er vindt koude levering plaats in het gehele appartement, indien het aantal koude vragende vertrekken groter is aan het aantal warmte vragende vertrekken. De vraag vanuit de woonkamer telt hierbij dubbel.

Wanneer je niet wil dat je woning tijdens de periode van koude-levering gaat verwarmen, bijvoorbeeld tijdens een frisse zomeravond, stel dan de gewenste temperatuur op je thermostaat in op een temperatuur onder de 21 graden.

De afwezigheidsfunctie zet uw woning in de ingestelde afwezigheidstemperatuur maar schakelt de levering van koude of warmte niet uit.
Let op! De afwezigheidsfunctie schakelt wel de levering van warm tapwater uit.

Over de werking van een WKO (Warmte-Koude-Opslag) installatie en het nut van afname van zowel warmte als koude voor dit systeem, lees je op onze website onder “Goed om te weten”- “DRIES duurzaam energiesysteem”.

 Mis je informatie op de site, laat ons dat dan weten door een e-mail te sturen naar 

Vriendelijke groet,  

Team WarmaanhetIJ

Warm aan het IJ 3.1 - Archief

Serviceberichten

  • Algemeen
    WKO AHIJ 3.1 B.V. Gebouw De Berend maakt onderdeel uit van WKO AHIJ 3.1 B.V. Aan de 133 aangesloten woningen wordt warmte- koude en warmtapwater geleverd middels het duurzame […]
  • Tarieven 2024
    WKO AHIJ 3.1 B.V. 1-1-2024 De tarieven 2024 vind je onder “Tarieven en Voorwaarden” op deze website. terug naar NIEUWS pagina  terug naar NIEUWS pagina Warm aan het IJ 3.1 – Archief […]
  • Algemeen
    WKO AHIJ 3.1 B.V. Gebouw De Berend maakt onderdeel uit van WKO AHIJ 3.1 B.V. Aan de 133 aangesloten woningen wordt warmte- koude en warmtapwater geleverd middels het duurzame […]
  • Algemeen
    WKO AHIJ 3.1 B.V. Gebouw De Berend maakt onderdeel uit van WKO AHIJ 3.1 B.V. Aan de 133 aangesloten woningen wordt warmte- koude en warmtapwater geleverd middels het duurzame […]

Technische berichten

  • Levering koeling
    Levering van koeling voor huurders van YMERE 30 April 2024 In verband met de hoge weersverwachtingen voor de komende dagen, is het systeem overgeschakeld naar de levering van koeling. Warmteafname […]
  • Levering koeling
    Voorbereiding koelseizoen Levering koeling, Voor de beschikbaarheid van koeling betaal je maandelijks een vast bedrag. Er zijn geen verbruikskosten voor koeling. De afname van warmte is het gehele […]
  • Voorbereiding koelseizoen
    Voorbereiding koelseizoen 11 mei 2023 Voorbereiding koelseizoen  Door de voorspelling van oplopende buitentemperaturen, wordt het WKO-systeem voorbereid op de levering van koeling. Zodra de levering […]
  • App klantenportaal
    Nieuw: App klantenportaal 8 december 2022 App klantenportaal Beste bewoner, Achter de schermen zijn we bezig geweest met het ontwikkelen van een nieuwe app. Vanaf nu is deze voor Warm Aan het IJ 3.1 […]
  • Gepland onderhoud op 19 januari
    Gepland onderhoud WKO installatie op donderdag 19 januari 12 januari 2023 Voor donderdag 19 januari staat er een onderhoud gepland aan de WKO-installatie. Deze werkzaamheden worden uitgevoerd tussen […]
  • Koudelevering gestopt
    Koudelevering gestopt 21 september 2022 Overschakeling naar warme bron Het koelseizoen is weer voorbij. Daarom is het systeem overgeschakeld naar levering vanuit de warme bron. Dit betekent dat de […]
  • Koeling met extreme hitte
    Koeling met extreme hitte Wij houden een extra oog op onze installaties, zodat u verzekerd bent van de best mogelijke koeltelevering, via de vloerleidingen in uw woning. Aan de extreme […]
  • Levering koeling
    Levering van koeling voor huurders van YMERE Het systeem is overgeschakeld naar de levering van koeling. Huurders van YMERE kunnen gratis gebruik maken van de beschikbaarheid en de levering van […]
  • Nieuw: App klantenportaal
    Nieuw: App klantenportaal 8 december 2022 App klantenportaal Beste bewoner, Achter de schermen zijn we bezig geweest met het ontwikkelen van een nieuwe app. Vanaf nu is deze voor Warm Aan het IJ 3.1 […]